8.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tav Yayınları Sayfa 26-27-28-29-30-31 Cevapları

Eklenme Tarihi : 21.12.2011 | Okunma Sayısı : 2431

8.Sınıf Türkçe Ç.K. Tav Yayınları Sayfa 26-27-28-29-30-31
Arkadaşlar Türkçe çalışma kitabı Tav yayinlari sayfa 26-31 arasi yapamayanlar için yardımcı olur umarım. Kitaplarda farkliliklar olabiliyor kitabi farkli olan arkadaslar yapamadiklari yerleri yazarlarsa yardimci oluruz.

Sayfa 26
İsim fiiller ; kurmaya açılış
Sıfat fiiller ; Alan
Zart fiiller ; alındıktan gelişerek
11.Etkinlik
1 - Eden (sıfat)
2 -Baka baka (zarf)
3- Sora sora (zarf)
4- Kaçan (sıfat)
5- Söylemeyen (sıfat)
6- Bakmakla (isim)
7- Demesi (isim)
8- Gideni (isim)
9- Yiyişi ( isim )
10 - Akarken ( zarf )

Sayfa 27
Metindeki olay : Boğaç Han'ın başarıları üzerine kıskanılması ve gençlerin onu öldürmeye çalışmaları .
Olayın geçtiği yer : Oba
Olayla ilgili şahıslar : Kırk namert genç , Boğaç Han , Dirse Han
Olayla ilgili diğer varlıklar : Geyikler
B-) Boğaç Han'ın , kimsenin öldüremediği hayvanları öldürmesi üzerine obada kıskançlık yayılır art niyetli gençler Dirse Han'ıkışkırtarak oğlunu öldürmesini sağlamaya çalışırlar .

Sayfa 28
Oba : Göçebelerin konaklama yeri
Zaptetmek : Zorla ele geçirmek , alıkoymak
Han : Osmanlı padişahlarının adlarının sonuna getirilen unvan
Çamçak : Yelkencilere özel su boşaltma kabı
Kımız : Kısrak sütünün mayalanmasıyla elde edilen içeceğin alkolle karışımı
Sadak : Köyün eski adı. turkeyarena.net
Pençe : Yırtıcı hayvanların ön ayaklarının parmaklarıyla tırnaklarına verilen ad
4.Etkinlik
1. Benzetme
2. Benzetme
3 . Abartma
4ü bulamadım .d
5.Abartma

Sayfa 29
1.soru ; 1.metinde periler
2. Vardır . Obada yaşadığına göre göçebe bir yaşam şekilleri vardır
3. Bu metinler günümüze ait olamaz çünkügünümüzde obayerineotellerbulunmaktadır

Sayfa 31
7.Etkinlik
-Bugün derse gelmeyen kaç öğrenci var ?
-Maçta omuzuma sert bir darbe aldım.
-Sen de onlar gibiyanlışdüşünüyorsun.
-Hepimiz hukukun kutsallığına inanıyoruz.
-İkinci Dünya Savaşı 1945'te bitti.
-Bu iş er geç çözülecek.
-Hastaneden sapasağlam bir şekilde çıktı.
-Biraz daha yemek alır mısınız ?
-İstersen onunla ben konuşabilirim.
-Bugün THY'den bir açıklama geldi
8.Etkinlik
-Çocuk ağaçtan düşünce hemen hastaneye götürdüler.
-Bu akşam televizyonda gösterilecek filmi önceden izlemiştim.
-Karşıdan gelen genç, güzel kız benim ablam.
-Yaşlılara iyi davranmak hepimizin görevidir.
-Bahar gelince piknik sezonu başladı.
-Eve gidince aceleyle üstümü değiştirdim .
-Yaşlı bir adam bizden yardım isteyince ona yardım ettik.


gün olur etkinlikleri
1.etkinlik:
bu şiirde yaşama sevincinden bahsedilmiştir.
2.etkinlik:
.............
3. etkinlik:
şair kendisini denizden yeni çıkmışbir ağın kokusuyla hayal ettiği yerlere gittiğini düşlüyor
şair kendisini sonsuz bir özgürlük ve mutluluk içinde hissediyor.
4. etkinlik:
şiirin teması yaşama sevincidir.
ikisindede soyut düşüncelere yer verilmiştir.
gün olr şiirinde yaşama sevinci daha yoğundur.
5. etkinlik:
zenginlik=gözünü altın ve mücevher bürümüş bir duygudur.
kibir=kendini herşeyden büyük gören bir duygudur.
üzüntü=yalnız kalmak isteyen bir duygudur.
-ben zaman olmak isterdim çünkü aşkın neker büyük olduğunu sadece zaman anlayabilir.
-biraz mutluluk biraz aşk ve birazda üzüntü çünkü:
üzüntüsüz aşk,aşksızda mutluluk olmaz...(benim yorumum)
6. etkinlik:
uyandım güzel bir sabah
mis gibi çiçek kokularıyla
ağaçlarla , dallarla
doğanın rüzgarıyla

uyandım güzel bir sabah
denizdeki dalgalarla
kuşların cıvıltısıyla
güzel bir doğa tablosuyla
--zekiye ergen--
7.etkinlik size kalmiş.
8. etkinlik:
ç
a
d
c
9. etkinlik:
ağlama duvarı:belirtisiz isim tamlaması
gitme zamanı:bilirtisiz isim tamlaması
onun bakışlarından:belirtisiz isin tamlaması
gülen insanları:sıfat tamlaması
çıkmaz sokağa:sıfat tamlaması
tanıdık yüzlerle:sıfat tamlaması

b)bölümü

dinleyince: zarf fiil-zaman anlamlı
buluştuğunda:zarf f.-zaman anlamlı
bile bile:zarf f.-durum anlamlı
güle oynaya:zarf f.-durum anlamlı
alır almaz zarf f. -zaman anlamlı
seve seve:zarf f.durum anlamlı


SON EKLENEN YAZILAR
Dyn-Ed İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Seminer ÇalışmasıÖğretmen Seminer Çalışması:Okul Aile ve Çevre İşbirliğinin Önemine İlişkin Değerlendirme 2015Okul Aile ve Çevre İşbirliğinin Önemine İlişkin Değerlendirme Seminer ÇalışmasıÖğretmen Seminer Çalışması Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Öğrenci Merkezli Eğitimi 2015Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Öğrenci Merkezli Eğitimi Seminer Çalışması
Öğretmen Seminer Çalışması:Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi Etkili İletişim Teknikleri 2015Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi Etkili İletişim Teknikleri Seminer ÇalışmasıÖğretmen Seminer Çalışması BEP Hazırlama Teknikleri 2015BEP Hazırlama Teknikleri Seminer ÇalışmasıÖğretmen Seminer Çalışması Değerler Eğitimi
Değerler Eğitimi Öğretmen Seminer Çalışması 2015Değerler Eğitimi Öğretmen Seminer ÇalışmasıKalem Tutamaya Hazırlık Oyunları2015/2016 1.sınıf Uyum Haftası ProğramıÖğretmenler İçin Mesleki Eğitim Çalışmaları Seminer Konuları 2015
Mesleki Eğitim Çalışmaları Seminer Konuları 2015Haziran Dönemi Seminer Konuları 20152015 Haziran Dönemi Öğretmen Seminer KonularıÖğretmen Karne Görüş Yazıları MEB 2015Karne Sözleri, Karne Görüşleri 2015
Karne Görüşü Örnekleri 2015KARNEYE YAZILABİLECEK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ 20152.dönem öğretmen karne görüşü yazıları 20151.Sınıf Öğretmenleri İçin Karne Görüşleri 2015ağaçlandırma çalışmaları