Kütüphanecilik Kulübü Yıl Sonu Çalışma Raporu 2013

Eklenme Tarihi : 07.06.2013 | Okunma Sayısı : 425

  EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
………………İLKÖĞRETİM OKULU

KÜTÜPHANECİLİK KULÜBÜ YIL SONU ÇALIŞMA RAPORU

 

 

EYLÜL- EKİM

 

Kulüp tüzüğü yazıldı.
Sosyal kulüpler hakkında bilgi verildi.
 Kütüphanecilik Kulübünde görevli olan öğrencilerin bir listesi yapıldı.
Kulüp genel kurulunun sene başı toplantısı yapıldı ve yönetim kurulu oluşturuldu.
Kulüp iç yönetmeliği ve yıllık çalışma programı taslağı genel kurula sunuldu.
Kulüp çalışma programı hazırlandı.
Öğrenciler, Cumhuriyet Bayramı ve Cumhuriyet hakkında bilgilendirildi.

Okul ve sınıf kitaplıklarının düzenlenmesi için her sınıftan kulübe üye olan öğrenciler görevlendirilerek kitaplık ve kütüphane kullanıma açıldı.

 

KASIM

Okul kütüphanesinde görev alacak öğrenciler belirlendi. Okul kütüphanesi düzenledi ve kayıt altına alındı.

24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama haftası amacı ile öğrencilerden beğendikleri ; şiir, yazı ve resim getirmeleri istendi. Kutlama programında görev alacak öğrenciler belirlendikten sonra seçilen şiir ve yazılar da eklenerek kutlama programı hazırlandı. 24 Kasım Öğretmenler Günü için öğrenci katkılarıyla okul panosu düzenlendi.

Öğrencilere Dünya Çocuk Kitapları Haftası ile ilgili bilgi verildi.

Aylık okuma çizelgeleri alındı.

 

ARALIK

Yunus Emre hayatı, eserleri hakkında bilgilendirme yapılarak öğrencilerden şiirlerinin getirilmesi ve okunması istendi.
 Öğrencilere hoşlandıkları şiirleri okuma ezberleme alışkanlığı kazandırılmaya çalışıldı.

1.dönemde yapılan etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi yapıldı.

Aylık okuma çizelgeleri alındı.

 

 

OCAK

Genel kurul ve kulüp üyeleriyle birlikte 2. dönemde yapılacak olan çalışmalar gözden geçirildi.
Okul kütüphanesinin ve sınıf kitaplıklarının durumlarının gözden geçirilmesi varsa eksikliklerin giderilmesi için öğrenciler yönlendirildi.
1. dönem sonuna gelindiğinde yapılan tüm faaliyetlerin genel bir değerlendirilmesi yapıldı ve eksiklikler belirlenerek 2. dönemde bunların olmaması için öğrencilerle birlikte bazı tedbirler alındı.

Ödünç verilen kitapların geri dönüşümü sağlandı.
Kitap sevgisi ve öneminin bilinmesi amacıyla kitap okumanın yararları hakkında konuşuldu.

Aylık okuma çizelgelerine göre her şubeden en fazla kitap okuyan birer öğrenci ödüllendirildi.

 

ŞUBAT

Öğrencilerle birlikte 2. dönemde yapılacak etkinlikler ve kutlama programları incelendi. Okul kütüphanesi ve sınıf kitaplıkları gözden geçirildi.

Aylık okuma çizelgeleri alındı.

 

MART

Okul kütüphanesi ve sınıf kitaplıklarında varsa yıpranmış kitaplar onarıldı.

Güzel ve düzgün konuşmanın önemi ve kitap okumanın buna faydaları hakkında öğrenciler bilgilendirilerek onların bu konuyla ilgili düşüncelerini anlatmaları sağlandı.

12 Mart İstiklal Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif’i Anma Haftası ile ilgili kutlama programı hazırlamak amacıyla öğrencilerin belirledikleri şiir, yazı ve resimler seçildi. Programda görev alacak öğrenciler belirlendi ve okuyacakları şiir ve yazılar dağıtıldı. Diğer öğrencilerden de okul panosu düzenlemeleri istendi.

Öğrenciler Orman Haftası ile ilgili bilgilendirildi.

Aylık okuma çizelgeleri alındı.

 



 

NİSAN

 

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Haftası, Atatürk’ün bugünü neden çocuklara armağan ettiği ve Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili konuşma yapıldı. Kutlama programı için öğrencilerden şiir, yazı ve resim istendi. Programda görev alacak öğrenciler belirlendi ve şiir ve yazıları dağıtılarak kutlama programı taslağı oluşturuldu. Diğer öğrenciler ise okul panosunu düzenlemeleri ve özgün ürünler tasarlamaları için ödevlendirildi.

Okul kütüphanesinin eksiklikleri tespit edilerek öğrencilerle birlikte kütüphane ve kitapların temizliği onarımı yapıldı, eksiklikleri giderildi.

Aylık okuma çizelgeleri alındı.

 

 

MAYIS

 

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı Haftası ile ilgili öğrenciler bilgilendirildi. Şiir, yazı, resim getirmeleri ve özgün ürünler tasarlayıp okul panosunun düzenlenmesi istendi.

Öğrencilerden Anneler Günü ile ilgili kendi duygularını ifade eden şiir, yazı yazmaları ve resim yapmaları istendi.

Öğretim yılı boyunca en fazla kitap okuyan öğrencilere kitap ödüllerinin verilmesi ile ilgili çalışmalara başlanıldı. Her sınıftan birer birinci belirlendi.

Aylık okuma çizelgeleri alındı.

 

 

 

HAZİRAN

 

Öğretim yılı boyunca her sınıftan en fazla kitap okuyan öğrenciler belirlenerek ödülleri verildi.

Öğrencilere kitap okumanın önemi vurgulanarak yaz tatillerinde kendilerini kitap okuyarak geliştirmeleri ve gelecek döneme hazır bir şekilde başlamaları konusunda bilgilendirilme yapıldı.

2.dönemde yapılan etkinlikler incelendi ve değerlendirilmesi yapıldı. Başarılı bir eğitim- öğretim yılı geçirildiğine kanaat getirildi ve Kültür- Edebiyat ve Kütüphanecilik Kulübü üyelerinin ve yönetim kurulunun iyi dilek ve temennileriyle kulüp toplantısı bitirildi.

Aylık okuma çizelgelerine göre her şubeden en fazla kitap okuyan birer öğrenci ödüllendirildi.

 

 

 

 

 

 

…………………….

Danışman Öğretmen                                                                                                                                                                               

Uygundur

…./…../…..

………………………………..

Okul Müdürü