2013-2014 12.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları (Ekoyay Yayınclık)


Reklam

12.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları (Ekoyay Yayınclık)

sayfa 4: 1.sorunun cevabında : din anlayışı,kültür farklılıkları,dil ,coğrafi konum gibi temeller ortaya atıldı…

 

hazırlık soruları

 

1. islamiyetin gelişimi, kavimler göçü, göçebe hayattan vazgeçiş vs..

 

2.çağdaş bir devletin kurulması, ankaranın başkent olması,halkçılığın devlet programına girmesi, bilimsel ve laik anlayışa dayanan milli eğitimin öngörülmesi,kadının özgürlüğü gibi toplumun çehresini değiştiren oluşumlar sanat ve edebiyat çevrelerinde de derin etkiler yapar.

 

3. milli edebiyat dönemindeki eserlerin konuları Cumhuriyet döneminde devam etti.Atatürk ün kişiliği, ilkeleri anlatıldı.sevinçler acılar çoşkular işlendi.

 

——————-

 

sayfa 5: *çağdaş uygarlık seviyesine yükselmek.

 

*Eskiyi tamamen yok ederek yeniye ulaşmak

 

*Anadoluya(halka) yönelmek

 

 

—————-

 

SAYFA 9

 

1:siyasi temel;tanzimat fermanı, sosyal temel; medreselerin yıkılmış olması,fikri temel;şairlerin şarkla garp arasında kalması

 

2.Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında genel olarak Anadolu’ya yönelme görülür. Eserler Anadolu anlatılmış, aydınların Anadolu’yu tanımadıklarından bahsedilmiştir. Bu gibi şeylerle memleket anlayışı ortaya çıkmıştır.

 

3.Yenilikler: Gençlerin Anadolu’ya yönelmesi, sadece İstanbul’dan memleketin kurtulamayacağı işlenmiştir.

 

Anadolu’da Bir Gece: Anadolu’da ki sıkıntılar anlatılmıştır.

 

Tohum: Anadolu’ya yönelme işlenmiştir.

 

Aydınların halka yönelmesi ile birlikte kurtuluşun sadece İstanbul’dan olamayacağı anlaşılmıştır. Anadolu çoğu zaman yöneticiler ve aydınlar tarafından bir zahire ve asker deposu olarak görülmüş, gerekli hizmet devlet tarafından verilmemiştir. Yani Osmanlı’nın Anadolu’yu göz ardı etmesi aydınları Anadolu’ya dönük eserler vermeye itmiştir.

 

4.Cumhuriyetten önceki dönemlerde Anadolu çoğunlukla eserlere yansıtılmamıştır. Hikaye ve tiyatrolarda anlatılan olayların çoğu İstanbul’da geçmektedir. Cumhuriyetten önceki dönemler de anlatılacak olay yazar tarafından seçilir yazar olayı kurgular öyle anlatırdı. Yani yazılarda çoğunlukla sanat yapma amacı vardı. Cumhuriyetten sonraki dönemlerde ise sanat kaygısı güdülmeksizin doğrudan anlatım kullanılmıştır. Hayat olduğu gibi okuyucuya aktarılmıştır. (Türk Edebiyatında Anadolu ilk kez Çalıkuşu romanında anlatılmıştır.)

 

5.Genel olarak düşündüğümüzde insan topluluklarını millet yapan değerler:

 

- Ortak bir vatan

 

- Ortak bir dil

 

- Kültür ve Tarih birliği

 

- Ortak örf-adet

 

- Din, Ahlak

 

6.a) batı düşüncesinden etkilenilmiştir.Mesala bu tohum metnindede makineleşmekten bahsedilmiştir.ama ruh olmadan bir şey olamaz

 

b)varoluşculuk akımının etkisi vardır.Fakat manevi değerleri anlatan mistisizm akımının etkiside vardır.Çünkü batıdaki varoluşculuk akımı maneviyata karşıdır.Herşeyde önce insanın kendi özünü oluşturması gerektiğini savurunur varoluşculuk.

 

6.SORU=B SIKKI

 

VAROLUŞÇULUK AKIMININ ETKİSİ VARDIR.FAKAT MANEVİ DERĞERLERİ ANLATAN MİSTİSİZM AKIMININ ETKİSİDE VARDIR.ÇÜNKÜ BATIDAKİ VAROLUŞÇULUK AKUMU MANEVİYATA KARSIDIR.HERŞEYDEN ÖNCE İNSANIN KENDİ ÖZÜNÜ OLUŞTURMASI GEREKTİĞİNİ SAVUNUR VAROLUŞÇULUK.

 

—————

 

SAYFA 10

 

sayfa 10 etkinlik:dil;sade ve akıcıdır.zevk anlayışı;özentilikten kurtulmuş bir şekildedir.

 

———–

 

SAYFA 11

 

“Dilekçe ve Karşılaştırma” metinleriyle ilgilki olan bu sorularla ilgili olarak:

 

evet, birey kavramı ön plana çıkmıştır.

 

Evet ilişki kurulabilir, cumhuriyet ilkesinin sonucu olan kanun karşısındaki eşitlik, laik düşünce kişilerin duygu ve düşüncelerini rahatlıkla dile getirmesine yol açmıştır denilebilir.

 

Karşılaştırma metninde psikoloji ve psikiyatri bilimlerinden söz edilebilir.

 

varoluşculuk düşünce akımının etkisiyle ele alınabilir; çünkü kişinin varlığının farkına varması, birey olduğunu hissetmesi yani padişahın ya da başka bir şeyin kulu olmadığının farkına varması.

 

—————-

 

SAYFA=13

 

ÖLÇME DEĞERLENDİRM CEVAPLARI

 

1.SORU=

 

D

 

D

 

D

 

2.SORU=VAROLUŞÇULUK(BOŞLUK)

 

3.SORU=E SIKKI

 

4.SORU =B SSIKKI

 

ÖLÇME DEĞERLENDİRME

 

1.SORU=

 

Y

 

Y

 

D

 

2.SORU=PSİKOLOJİK(1.BOŞLUK)

 

PSİKİYATRİFK(2ÇBOŞLUK)

 

BATI(3.BOŞLUK)

 

EKONOMİK(4.BOLUK)

 

3.SORU=A SIKKI

 

4.SORU=ŞİİRDE HECE KULLANILMIS,DİL SADELEŞMİŞ,KONULARDA ANADOLU İŞLENMİŞ,ANADOLUYA YÖNELME BASLAMISTIR.ÇAĞDAŞLASMA İÇİN NELER YAPILMASI GEREKTİĞİNDEN BAHSEDİLMİŞ,KONU OLARAK VE EESERLERDE ATATÜRK ‘ÜN İLKELERİ BİR YOL OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR.

 

sayfa 13teki 8.metin soruları ve anlama-yorumlama

 

9. ulusçu,demokratik,özgürlükçü ve çoğulcu.Temel Amaç;dengeli,huzurlu,refah içinde toplum oluşması

 

10)a)din ve devlet işlerinin ayrılması.parçaya göre herkes dinini seçmekte,yerine getirmekte özgürdür.din işleri devlete karıştırılmamalı ibadeti siyasi sembol olarak düşünülmemeli.kişinin allahla arasında olandır.

 

b)din ve vicdn özgürlüğü var.din ve devlet işleri birbirinden ayrılır.

 

c)din konusunda herkesi özgür bırakıor.kimseye zorla din seçtirmior.bizim dinimiz yüce bir din olduğunu ve akla mantığa uyduğu

 

———-

 

Sayfa 14 ,

 

NURULLAH ATAÇ’ın EDEBİ KİŞİLİĞİ

 

Dilde sadeleştirme ve özleştirme hareketinin savunucularındandır. Türkçe’deki yabancı kelimeleri kullanmamış, dille düşünce arasında dolaysız bir ilişki olduğunu, somut düşünme geleneğinin doğabilmesi için kavramların saydam, hangi kökten geldiklerinin anlaşılır olması gerektiğini vurgulamıştır. Bu yol da, Ataç’a göre, Latince, Grekçe, Farsça, Arapça gibi yabancı dillerin eğitimini zorunlu kılmak başarılamayacağına göre, bunlardan alınan kelimelerin Türkçe’leştirilmesinden geçer.

 

Türk edebiyatında izlenimci eleştirinin ilk örneklerini verdi. Akşam’da tiyatro eleştirmenliği, Hakimiyeti Milliye, Ulus, Milliyet, Tan, Posta, Cumhuriyet, Son Havadis, Dünya gazetelerinde eleştiri yazıları çıktı. Denemeleri Türk Dili, Varlık, Yedigün, Ülkü, Seçilmiş Hikayeler dergilerindedir.

 

Motif kelimesinin anlamları (sayfa14)

 

1 . Yan yana gelerek bir bezeme işini oluşturan ve kendi başlarına birer birlik olan ögelerden her biri:

 

“Halı motifi. Danteldeki motifler.”

 

2 . edebiyat Bir eserde sık sık tekrarlanan süsleyici öge.

 

3 . müzik Bestenin bir parçasına çeşitli yönlerden birlik sağlayan belirleyici küçük birim:

 

“Melodi motifi.”- .

 

—————-

 

sayfa 16 hazırlık çalışması

 

1.tarihi belge ansiklopedik bilgilerden yararlanılır

 

2.okuyucuyu bilgilendirmek amaçtır.

 

3.3 şekilde kullanılır edebiyatta anlamı anafikirdir

 

4.özgürlük anlamında herkes dinini seçmkte özgürdür.

 

——————

 

16-20 karısık

 

İNCELEME

 

1-batıya doğru adlı metin batı ve doğu medeniyeti hakkında yazarın görüşlerini okurlara iletmek amacıyla yazılmıştır.

 

2-doğu-batı-doğulu-batılı-batı acunu(dünyası)-doğu doğudur batı da batı.

 

motifler-doğu ve batı dır.

 

b-bu motifler bir araya geldiğinde metinin temel düşüncesini oluştururlar.

 

c-motiflerin,metnin temel düşüncesini meydana getirmöek için bir plan dahilinde bir araya getirilmişlerdir.örnek cümle-doğu doğudur,batıda batı-biz de bir doğululuk,batılılardan bir başkalık var.

 

3-girişoğululk ve batılılık ne dir?

 

gelişme-batı medeniyeti ve kökenleri

 

sonuç:batılı olunmalıdır.

 

4:bu metinde ele alınan Batı ve batı medeniyeti,batılılaşma günümüzün öğretici metinlerinde işlenmektedir.çünkü tazminattan beri yüzünü batıya dönen türkiye hala batı medeniyetini örneek almayaa devam etmektedir.bugün AB ye katılmak için aday ülke olması,metindeki temanın canlılığının işaretidir.

 

5:metinin teması-batılılaşmak

 

sosyal hayat unsurları-batı kültür ve medeniyetinin örnek alınması ve buna göre şekillenen sosyal hayat.

 

çıkarlarımız.cumhuriyet döneminde benimsenen ve yapılan ink.larla birlikte çağdaşlaşmak amacıyla batı kültür ve medeniyeti örnek alınmış fakat yanlış batılılaşma tanzimat döneminde de olduğu gibi o dönmn yazarlarınca eleştirilmiştir.

 

6:metinde yazıldığı dönemin ssosyal ve siyasi akımı olan batılılaşma etrafında kaleme alınmıştır.

 

7.tablo

 

açık-aşık anlatıma sahiptir

 

duru-gerekssiz sözcükler kullanılmamıştr.

 

akıcı-söyleyiş olarak akıcılık vaardır

 

tutarlı-savunulan görüşler baştan sona tutarlıdır.

 

süslü sanatlı-sade ve sanatsız bir anlatımı vardır.

 

objektif-yazarın görüşlerini yansıttığı için subjektiftir.

 

1.etkinlik

 

1.gurp

 

doğululuk-batılılık-batı,yunan,latin uygarlığı-erdem-gelenek

 

2.grup

 

doğu-batı-orta çağ-yenileşme çağı-masal

 

3.grup

 

bir kurt düştü içimize-bizim elimiz,kemiğimiz başka mı?



Ekleyen: korhan | Okunma Sayısı: 470


Bu Kategoride En Çok Okunanlar
  • 2011-2012 12.Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 2
  • 2012-2013 Meb Tüm Öğretmen Klavuz Çalışma Kitaplarını İndir(Lise)
  • 2011-2012 12.Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 4
  • 2012-2013 Lise Meb Tüm Öğretmen Klavuz Çalışma Kitaplarını İndir
  • 2011-2012 12.Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 1
  • 2011-2012 12.sınıf çağdaş türk ve dünya tarihi Çalıpşma kitabı cevapları (40 ? 41)
  • 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları-Ekoyay Yayınları
  • 2011-2012 12.SINIF Coğrafya Öğrenci Kitabı Etkinliklerinin cevapları( 124/127)
  • 2011-2012 12.Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 3
  • Meb Tüm Öğretmen Klavuz Çalışma Kitaplarını İndir(Lise)2012-2013
  • 2011-2012 12.sınıf coğrafya kitabı değerlendirme soruları (sayfa 20)
  • 2012-2013 12.Sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Kitabı Cevapları
  • 2011-2012 12.Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları
  • 2011-2012 Tüm Sınıfların Ders ve Çalışma Kitaplarının Cevapları
  • 2011-2012 12.sınıf coğrafya kitabının Cevapları
  • 2012-2013 12.Sınıf Coğrafya Kitabı Cevapları
  • 2011-2012 12.Sınıf Etkinlik çalışması (Sayfa 29) 12. sınıf coğrafya kitabı cevapları
  • 2011-2012 12. sınıf coğrafya kitabı cevaplarını İndir
  • 2011-2012 12.SINIF Coğrafya Öğrenci Kitabı Etkinliklerinin cevapları
  • 2011-2012 12.SINIF Coğrafya Öğrenci Kitabı Etkinliklerinin cevaplarını İndir
  • 2011 12. Sınıf çağdaş Türk Tarihi Kitabı 40 Ve 41.sayfa Cevapları
  • 12.Sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Kitabı Cevapları
  • 2012-2013 12.Sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 2- 15
  • 2013-2014 12. sınıf edebiyat kitabı cevapları
  • 2013-2014 12. sınıf Coğrafya kitabı cevapları
  • 
    SON EKLENEN YAZILAR
    2014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 22014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 42014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 72014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 82014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 10
    2014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 122014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 132014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 142014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 162014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 18
    2014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 222014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 232014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 252014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 262014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 29
    2014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 312014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 322014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 352014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 342014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 36
    2014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 392014-2015 11.sınıf Türk Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları LİDER Yayınları Sayfa 33ZARFLARI BULMADA KULLANILAN SORULAR ÇALIŞMA KAĞIDIZARFLAR KONU ANLATIMLI ÇALIŞMA KAĞITLARI ZARFLAR KONU ANLATIMLI ÇALIŞMA ETKİNLİKLERİZARFLAR ÇALIŞMA SAYFASI