Dünya Gıda Günü (16 Ekim) Programı,Şiirleri, yazıları, Resimleri ve konuşmaları


Reklam

Dünya Gıda Günü (16 Ekim) Programı,Şiirleri, yazıları, Resimleri ve konuşmaları

Dünya Gıda Günü hakkında genel bilgi

Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) 16 Ekim'i Dünya Gıda Günü olarak kabul etti. Dünya Gıda Günü'nde Birleşmiş Milletlere üye ülkelerde açlık, gıda üretimi ve tüketimi gibi konular incelenir. Beslenme üzerinde durulur. Ülkemizde her yıl 16 Ekim günü gazete ve dergilerde konuya ilişkin yazılar yayınlanır. Radyo ve televizyonda konuşmalar yapılır. Okullarımızda beslenmenin, dengeli beslenmenin önem ve gereği anlatılır.
Beslenmek için aldığımız ; hayvansal, bitkisel, madensel maddelere besin denir. Dünyada üretilen gıda maddeleri artan nüfusa yeterli olmamaktadır. Besin maddeleri üretiminin az olduğu yoksul ülkelerde açlık ve yetersiz beslenme sorunu vardır. Açlık, yetersiz beslenme, bedenin gerekli ölçü ve türde besin alamamasıdır. Açlık ve yetersiz beslenme konusu tüm ulusların ortak sorunudur. Bu soruna dikkati çekmek, çözüm yolları bulmak amacı ile her yıl Birleşmiş Milletler'e üye tüm ülkelerde toplantılar düzenlenir. Toplantılardaki araştırma ve inceleme sonuçları dünya kamu oyuna duyurulur.
Yetersiz ve dengesiz beslenme sorunlarının nedenleri, besin üretim ve dağılımının yetersizliği, bilgisizlik, hızlı nüfus artışı, ekonomik güçsüzlük ve çevre sağlığının bozulmasıdır. Yapılan hesaplara göre dünyada yaklaşık 450 milyon insan yetersiz beslenmektedir. Sadece bu sayı bile dünyamızın en büyük ve en önemli sorununun açlık olduğunu gösteriyor. Dünyanın pek çok yerinde insanlar, açlıktan ölmekte, iyi beslenemedikleri için hasta olmaktadırlar.
Ülkemizde besin üretimi, artan nüfusun gereksinmesini karşılamaktadır. Besin tüketimimiz ile üretimimiz arasında bir denge vardır. Türkiye, yeryüzünde besin maddeleri üretiminde kendi kendine yeterli yedi ülkeden biridir. Ancak yurdumuzda üretilen besin maddeleri iyi değerlendirilmiyor. Besin maddelerinden gereği gibi yararlanılmıyor. Üretilen besinler ülkemizde düzenli olarak dağıtılamıyor.
Halkımızın iyi ve yeterli besin alması amacıyla Milli Gıda Yüksek Kurulu adında bir örgüt kurulmuştur.

Kurulun başlıca görevleri şöyle belirlenmiştir. :
· Besin maddelerinin üretim ve tüketim sorunlarını araştırmak.
· Beslenme sorunlarının çözümleri için öneriler saptamak.
· Konuya ilişkin yasal düzenlemeleri incelemek.

Büyük kentlerimizde yapılan bir araştırma sonucuna göre besin maddelerinin onda biri çöplüklere atılmaktadır. Atılan besin maddelerinin başında genelde tahıl ürünleri gelmektedir. Bu savurganlığın önlenmesi için üstümüze düşen görevleri yapmalı, savurganlığın bu türüne de karşı çıkmalıyız. Yakınlarımızı bu konuda sürekli uyaralım.
Başlıca besinlerimiz sebze, meyve, et, ekmek, yağ, tuz, süt, su, yumurtadır. Besinlerin bir bölümü vücudumuz için gerekli olan ısı ve enerjiyi sağlar. Bunlar şekerli maddeler ve yağlardır. Bir bölümü organlarımızı onarır, büyümemizi etkiler. Bunlar süt, yumurta, baklagiller gibi proteinlerdir. Vitaminler ise vücudumuzu hastalıklardan korur. Vitaminler daha çok meyve ve sebzelerde bulunur.



Dünya Gıda Günü Güzel Sözler

* Can boğazdan gelir.
* Et giren eve dert girmez.
* Tok açın halinden anlamaz.

Beslenme Kuralları
En iyi beslenme, dengeli beslenmedir. Dengeli beslenme vücudumuza gerekli yiyecek ve içeceklerin yeterli ölçüde ve türde alınmasıdır. İnsanlar ne çok, ne az yemeli, yeteri kadar besin almalıdır.
Aşağıda sıralanan beslenme kurallarını titizlikle uygularsak beslenmeden beklenen yararı sağlamış oluruz.
1. Yararlı değişik besinler almalıyız. Vücudumuz için yararlı olmayan besinleri almaktan kaçınmalıyız. Aldığımız besinlerin değişik besin olmasına özen göstermeliyiz. Yiyeceklerimizi temiz, taze ve bize en çok yararlı olanlar arasından seçmeliyiz. Sokaklarda üstü açık, temizlik kurallarına uyulmadan hazırlanan ve satılan yiyecekleri almamalıyız.
2. Beslenmemiz belirli bir düzen içinde olmalıdır. Sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemekleri belirli saatlerde, düzenli olarak yenmelidir. Özellikle sabah kahvaltısı unutulmamalı, günlük çalışmamızın verimli olması için sabah kahvaltısına ayrı bir özen gösterilmelidir.
Yiyecekler arasından sevip sevmeme ayrımı yapılmamalıdır.
3. Lokmaları iyice çiğnedikten sonra yutmalıyız. Çiğnenmeden yutulan lokmalar sindirim organlarından mideyi yorar. İyi sindirilmez. Beslenmeden beklenen yararlar da sağlanmamış olur.
4. Yemekten sonra dişlerimizi fırçalamalıyız. Böylelikle diş etlerine daha çok kan gelmesi, dişlerin beslenmesi, dişlerin çürümesinin önlenmesi, canlı tutulması sağlanır.



Reklam


Ekleyen: korhan | Okunma Sayısı: 806


Bu Kategoride En Çok Okunanlar
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Okul-Sınıf Panoları Dökümanları-Süsleri
  • Cumhuriyet nedir?
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı İle İlgili Oratoryosu
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı İçin Orotoryo Örneği
  • Mevlana Haftası (2-9 Aralık) Programı,Şiirleri,yazıları,Resimleri ve konuşmaları
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Şiir Orotoryosu
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı İlköğretim Okulları İçin Örnek Kutlama Proğramı(2011-2012)
  • Hayvanları Koruma Günü (04 Ekim ) Kutlama Proğramı
  • Organ Nakli Haftası (3-9 Kasım) Programı, Şiirleri, Yazıları, Resimleri ve Konuşmaları
  • İlköğretim Haftası Sınıf Panosu Etkinlikleri
  • İlköğretim Haftası Kutlama Programı Örneği
  • İlköğretim Haftası Kutlama Programı Örneği
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Sunusu
  • 23 NİSAN PANO SÜSLERİ-PANO DÖKÜMANLARI
  • Kurtuluş Savaşı Destanı - Cumhuriyet Bayramı Oratoryosu
  • Yeşilay Haftası Kutlama Programı(konuşma metni,şiirler güzel sözler)
  • 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI KUTLAMA PROGRAMI ÖRNEKLERİ İNDİR
  • Birleşmiş Milletlerin Ana Organları nelerdir?
  • 2011-2012 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Kutlama Proğramı Örneği
  • Türk Dil Bayramı ile İlgili Yazılar Şiirler Resimler ve Sözler
  • Afet Eğitimi Hazırlık Günü (12 Kasım)
  • Kızılay'ın Görevleri Ve Çalışmaları ödevi
  • Tüketiciyi Koruma Haftası (15-21 Mart) Programı, Şiirleri, Yazıları, Resimleri ve Konuşmaları İndir
  • Kızılay Haftası Kutlama Proğramı-Örnek Konuşmaları-Şiirleri-Güzel Sözler
  • AHİLİK HAFTASI Dökümanları
  •